Kreatywnie w pracy…

Kreatywnie na co dzień – to hasło oznacza też, że oprócz swoich osobistych działań kreatywnych, jakimi są Pudełeczka Pełne Szczęścia czy bullet journal, staram się posługiwać kreatywnymi działaniami również w pracy. Po części robię to, aby uatrakcyjnić dzieciom prowadzone zajęcia, ale także z tego powodu, aby samej spędzić w szkole po prostu ciekawy i inspirujący dzień!

„Kto chce zapalać innych, sam musi płonąć” (L. Hirszfeld)

 

Kreatywnie w pracy…

 

Dziś zatem chciałam przedstawić Wam trzy sposoby na kreatywne analizowanie lektury szkolnej i urozmaicenie lekcji z nią związanych. Są to:

LAPBOOKI

LEKTURA W PUDEŁKU

ŁAPACZE SNÓW 

 

Kreatywnie w pracy...

 

Lapbook

 

Lapbook – wbrew pozorom nie ma nic wspólnego z laptopem 😉 Termin ten znaczy dosłownie „książka na kolana”. Praca może być wykonywana samodzielnie, w parach lub w grupach. 
 
Bazą do stworzenia takiej pracy może być teczka, brystol itp. w formacie A3 lub A4. W niej/na niej uczeń grupuje, kategoryzuje informacje na dany temat np. twórczość Adama Mickiewicza, II wojna światowa, kultura Japonii itp. Informacje te powinny być rozmieszczone w pracy z wykorzystaniem różnych technik wizualnych (np. ruchome elementy, origami). 
 
Ostatnim etapem pracy nad lapbookiem jest jego prezentacja na forum klasy. 
 
Na początku roku wszystkie klasy, w których uczę języka polskiego tworzyły lapbooki: 5a i 5b do „Tajemniczego ogrodu”, a 2gb do „Hobbita”.
 
 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Lektura w pudełku

 

Inspiracją był pomysł Agnieszki Tomasik zamieszczony na blogu „Kreatywna pedagogika”, ale moje dzieci robiły pudełeczka związane z lekturą „Bracia Lwie Serce”. Ach! Czego tam nie było! Własnoręcznie malowane portrety, miniaturowe domki z papieru i Tengil zobrazowany przez figurkę Dartha Vadera! Najważniejsza bowiem jest wyobraźnia i dobra zabawa. A uczniowie na pewno zapamiętają tę lekturę na wiele, wiele lat.

 

Kreatywnie w pracy...

 

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

Kreatywnie w pracy...

 

 

Łapacze snów z Małym Księciem

 

Pomysł na podsumowanie pracy z lekturą „Mały Książę”. Klasa 2gb przygotowała łapacze snów! Dziękujemy ogromnie tacie jednej z uczennic za dostarczenie nam elementów od kołpaków samochodowych, które posłużyły za bazy do stworzenia planet! Modne ostatnio wszędzie łapacze snów  stanowiły bazy poszczególnych planet, na których przebywał Mały Książę. Zostały one uzupełnione o charakterystyczne dla danej planety elementy, a wśród wstążek i piórek zawieszone zostały najbardziej znane cytaty z lektury… Cała klasa zaangażowana w działanie! Efekty niesamowite! A moja duma tym większa, że to mój autorski pomysł od początku do końca 🙂
 
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
Kreatywnie w pracy...
 
 
 
 
A Wy jakimi kreatywnymi działaniami wzbogacacie swoje życie?

 

Print Friendly, PDF & Email

Co o tym myślisz?