Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość? 

 

Po długich i radosnych wakacjach nadszedł rok szkolny. Wszyscy musimy od nowa przyzwyczajać się do systematyczności, obowiązków i pewnych narzuconych ram. Jak wśród nauki znaleźć też czas na inne obowiązki, ale i na codzienne – bardzo przecież potrzebne – radości i hobby?

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Bullet Journal dobry na wszystko!

 

W ogarnianiu codzienności pomoże nam narzędzie łączące cechy planera i kalendarza, czyli Bullet Journal! Uczniowie naszej szkoły poznawali zasady jego tworzenia na pierwszych tegorocznych zajęciach artystycznych. To już kolejny rok funkcjonowania takich zajęć w szkole. Cieszą się one popularnością, więc z chęcią poświęcam swój wolny czas, aby kreatywnie podziałać z dzieciakami, które tego chcą i potrzebują. 

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Dla kogo planowanie w BuJo?

 

Czy Bullet Journal – w skrócie: BuJo – to coś tylko dla starszych? Nie! Doskonale poradzili sobie z planowaniem swojego dnia zarówno piątoklasiści, jak i najmłodsi uczniowie naszej szkoły! To nic, że jeszcze nie opanowali sztuki pisania – ich rysunki doskonale pokazują, jak sprawić, aby każdy nasz dzień spędzony był efektywnie i aby nie zabrakło w nim czasu zarówno na zabawę, jak i na pracę 🙂 

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Jaką funkcję spełnia Bullet Journal?

 

Jeśli chcecie więcej wiedzieć o tym, czym jest Bullet Journal, jaką spełnia funkcję i jak się zabrać za jego stworzenie, zapraszam do zapoznania się artykułem TUTAJ 🙂 

Na poniższych dwóch zdjęciach prezentuję swoje aktualne dniówki – zadania pewne zapisuję od razu długopisem, inne – ołówkiem, aby łatwiej skorygować elementy dnia podczas jego trwania.

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Uczniowie i planowanie dnia!

 

A teraz już pora na podziwianie, jak nasi uczniowie radzą sobie z planowaniem swoich dni – zapraszam! Tym razem na zajęciach zabrakło Oliwki, która prowadzi swój Bullet Journal już dłuższy czas. Mam nadzieję, że gdy wyzdrowieje, pozwoli zrobić zdjęcia i w kolejnym wpisie poświęconym tej tematyce będę mogła pokazać, jak fantastycznie planuje swoje dni jedenastolatka! Na razie zapraszam do oglądania prac uczestników ostatnich zajęć,czyli uczniów klas pierwszych i piątych naszej szkoły.  

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

 

Print Friendly, PDF & Email

16 thoughts on “Jak ogarnąć szkolną (i nie tylko!) rzeczywistość?

  1. Fantastyczne jest to, że dzieci chcą uczestniczyć w takich zajęć i czerpać garściami to co chcesz im przekazać. A jeśli chodzi o BuJo…kurcze, chyba zacznę mieć kompleksy…u mnie walka z brakiem motywacji i…co tu dużo gadać, wymówkami by czegoś nie zrobić…

    1. Robię te zajęcia dla dzieci, bo widzę, że im tego brakuje. Mamy bardzo chętnie przyprowadzają nawet te najmłodsze – to cieszy 🙂 Załóż bujo i działaj, a kompleksy znikną!

      1. Zapisałam się na listę do przedsprzedaży planera Oli, pobrałam pierwszy rozdział e-book’a…przeczytałam, a właściwie prawie nauczyłam się go na pamięć i pewne rzeczy mi się rozjaśniły, na inne spojrzałam inaczej, a do pewnych nabrałam dystansu…teraz już wiem jak powinien wyglądać mój planer i powoli się to udaje

  2. No świetny pomysł by uczyć dzieci planowania od samego początku. Szkoda, że nikt mnie tego nie nauczył. Ja się odnajduję w totalnym chaosie 😉 i planowanie mi nie wychodzi.

  3. Nie myślałam o tym, że i dzieciaki mogą sobie skrobać coś na zasadzie bujo. Fajnie! Mam wrażenie, że u mnie by się to nie sprawdziło, bo to kolejna rzecz której poświęcałabym za dużo czasu…

    1. Dlatego ja postawiłam na minimalizm – bujo to tylko planowanie, szkoda by mi było czasu na ozdabianie, bo mogę go przeznaczyć na ciekawsze rzeczy 🙂

  4. Ale świetna z Ciebie nauczycielka <3 Moja dwunastolatka prowadzi bujo od ponad roku (zaczęłyśmy w wakacje od wspomnień z wyjazdu, a potem się wkręciła i zapisuje różne szkolne sprawy).

    1. Dziękuję 🙂 Cały czas namawiam moją klasową jedenastolatkę, aby pozwoliła sfotografować swój bujo prowadzony od kilku miesięcy 🙂

    1. Można, wystarczy wyjąc jakikolwiek zeszyt i zacząć, zamiast ciągle planować 🙂 Zrobione jest lepsze od doskonałego 😉

Co o tym myślisz?