Przystanek Kłodzko

Miejsca do odwiedzenia w 2019 roku :)

Już mniej więcej w listopadzie zaczęłam się zastanawiać, gdzie wybierzemy się wiosną… Zima nie sprzyja wycieczkom (chociaż był taki rok, w którym mnóstwo miejsc odwiedziliśmy na przełomie grudnia i stycznia). Lista, którą stworzyłam jest oczywiście niepełna. Na pewno wpiszę na nią już niedługo nowe miejsca, wiele wycieczek odbędzie się też całkiem spontanicznie.

Miejsca do odwiedzenia w 2019 roku 🙂

• Łuszczanów i Witaszyce
  • Kalisz
  • Alpakowa Kotlina w Kamieńcu koło Kłodzka
  • Ruiny wiatraka w Mysłowie
  • Pokazy sokolnicze

Łuszczanów i Witaszyce

Łuszczanów + Witaszyce, czyli okolice Jarocina. Miejsca dość dobrze znane. Często jeździłam tam w dzieciństwie do rodziny. Wtedy były to jeszcze całodniowe wyprawy pociągiem (z jedną lub dwiema przesiadkami), a następnie autobusem. Później nastąpiła kilkuletnia przerwa w odwiedzinach. Teraz znowu odwiedzamy te tereny, zmieniło się tylko to, że podróż samochodem trwa 4 – 4,5 godziny, w zależności od tego, czy często zatrzymujemy się lub zbaczamy z drogi w celu odwiedzenia okolicznych atrakcji (głównie wiatraków). Tym razem planujemy odwiedzić Witaszyce ze względu na Marcina, który chce obejrzeć umiejscowione w tamtejszym pałacu Muzeum Gwiezdnych Wojen. Już raz prawie je zwiedziliśmy… Prawie, ponieważ trafiliśmy akurat na przerwę, a nie mieliśmy czasu, aby czekać na otwarcie 🙂 Może tym razem się uda!

Kalisz

Kaliszu byłam już dwa razy – we wczesnym dzieciństwie, czego kompletnie nie pamiętam. Utkwiła mi tylko podróż służbową nyską – odwiedziliśmy bowiem to miasto razem z ciocią z Łuszczanowa, która tam wtedy pracowała. Po raz kolejny – już całkiem świadomie – odwiedziliśmy (i zwiedziliśmy) Kalisz kilka lat temu. Mieszka tam obecnie moja koleżanka z osiedla. Pobyt wspominam wspaniale, ponieważ obfitował w rozmaite atrakcje. Zobaczyliśmy wtedy centrum miasta z pięknym ratuszem, zamek w Gołuchowie, dworek w Russowie, pałac w Tłokini Kościelnej oraz wytwórnię sera LazurNowych Skalmierzycach. Wszystko w jeden dzień! A zwieńczeniem atrakcji był jeszcze grill u znajomych 🙂 Tym razem – oprócz odwiedzin u koleżanki – chciałabym bardzo zobaczyć Rezerwat Archeologiczny Zawodzie.

Alpakowa Kotlina w Kamieńcu k. Kłodzka

O tym miejscu pisałam niedawno TUTAJ 🙂 Do Alpakowej Kotliny chcemy się wybrać wiosną na spacer z alpakami 🙂

źródło zdjęć

Ruiny wiatraka w Mysłowie

Może wreszcie się uda! Byliśmy już w Mysłowie dwa razy. Pierwsza wizyta miała miejsce wczesną wiosną. Był początek marca. Odwiedziliśmy wtedy RuskoJawor. Udało nam się sfotografować ruiny zamku rycerskiego w Lipie. Niestety, nie sprawdziłam wcześniej lokalizacji ruin wiatraka w pobliskim Mysłowie. Liczyłam na to, że bez problemu zobaczę go z drogi lub ściągnę aparatem. Jednak realia okazały się inne. Coś, co wzięłam za ruiny holendra, okazało się stogiem słomy na środku łąki. Próbując tam dojechać zakopaliśmy się w błocie i topniejącym śniegu, dzień szybko się kończył. Po raz drugi spróbowałam sfotografować ten wiatrak w listopadzie, ponownie przy okazji wizyty w Rusku. Prawie na 100% byłam pewna jego lokalizacji przy jednej z dróg… Oczywiście nie miałam racji. Słońce zaszło również dość wcześnie i nasza dość długa wyprawa okazałą się bezowocna. Po powrocie do domu WRESZCIE sprawdziłam na mapie położenie ruin wiatraka. Byliśmy nawet całkiem niedaleko, problem w tym, że leżał on po drugiej stronie drogi… teraz jednak zamierzam pojechać i odnaleźć go bardziej skutecznie. W końcu – do trzech razy sztuka! 🙂

źródło zdjęcia

Pokazy sokolnicze

To już nie konkretne miejsce, ale wydarzenie. TUTAJ odnalazłam informację. Pokazy nie odbywają się jednak regularnie, a jedynie wtedy, gdy zbierze się grupa chętnych. Musimy jednak je monitorować i koniecznie się wybrać 🙂

Print Friendly, PDF & Email

12 komentarzy do wpisu „Miejsca do odwiedzenia w 2019 roku :)”